Tuesday, September 04, 2007

MERDEKA????

Today is the 4th day after we had a blast of Merdeka. And in conjuction of our Merdeka celebration i will conduct today's post in Bahasa Malaysia.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
30 Ogos 2007
Pertamanya, Tahniah Malaysia di atas Sambutan 50 tahun Kemerdekaan yg telah kita sambut baru-baru ni. (Err..nape aku jadi skema ckp BM nih ekk)
Cane korang sambut Merdeka aritu ek? Aku dengan gigihnya mencemar duli buat pertama kali di Dataran Merdeka tu. Sebab awal sgt sampai, Froggy n kwn2 die sampai lewat sket. So aku pon jln2 sepanjang jln menuju ke Dataran tu. Meriah sakan wooo..Macam pesta!
Dlm pkol 11.30 Froggy n Frens sampai...We all jalan2 sekeliling tempat tu cari port menarik time bunga api nanti..hehehe..Dengan semangat juangnya..kitorg gigih menyanyi...melalak..
sambil menunggu bunga pi dipancutkan..err...di ermm...di ape ekk..dipersembahkan?..hurm ape2 je la..korang pikir sendiri perkataan yg seswai.huhuhu~
Selepas nyanyi..countdown sampai pkol 12 tgh malam dengan semangat patriotik yg ada, kitorg melaugkan, "MERDEKA! MERDEKA!MERDEKA!" sampai tujuh kali..time tu ingatkan ade bunga api.. tapi perghhhh ade ucapan Rais Yatim...ok...fine sbb die yg berpenat lelah utk mlm tu kan...selepas aku dh lenguh berdiri..mencangkung dan berdiri balik, Rais Yatim abis bercakap..Pastu Pak Lah pulak bagi ucapan ..Beeerjela-jela sampai sume naik lenguh!! Aku nampak semangat patriotik dide tu..tapi dalam keadaan camtu die hanya mewujudkan anti-climax situation (dengan izin Yg Arif..hiks). Kesian aku tengok Nenek2 tua, Pakcik2 tua yg dah lenguh berdiri menunggu..budak dh nangis2 sebab penat dan mengantuk..bayangkanlah..dari pkol 12.oo A.M., dlm pkol 2.30 pagi baru diorg wat upacara bunga api. Apela!!
Aku paham yg diorg (pihak majlis) nak kekalkan orang ramai mendengar sume ucapan sbb tu bunga api dilancarkan lewat mlm tu (malam hapenye kalu dah dekat 3 pagi!), tapi agak2 ar kan...ni sampai lewat ak mampos, sian budak2 yg tunggu mlm tu..
Tapi at least berbaloi la tunggu nak tengok bunga api tu...betul2 atas kepala kitorg heheh...cuma xde la lame sangat macam yg pernah aku tengok kat KLCC dulu..
Ohh, sebut pasal KLCC, baru aku teringat yg kwn aku ade gtau yg diorg gigih pegi KLCC tapi xder plak bunga api mlm tu...Aku x bley bayangkan cane kalu makcik2 ngn anak2 kecik yg dok tunggu kat situ alih2 xder plak aper2..siankan...hurm..
Abis pertunjukan bunga api kitorg sume naik komuter balik umah Froggy, seb bek tren menghala ke Port Klang x sesak cam Tren yg menghala ke Sentul, dapatla kitorg duduk..hehe.
~~~~~~~~~~~~~~~~
*****The author wants to take this chance to congratulate Ted for his new job. Kakak, semuge kemarau yg telah pergi tidak akan kembali dan semoga musim2 mendatang memberikan manfaat pada kita sume~Ameen

2 comments:

artisticklytouch said...

takde orang nak singgah ke blog uols nih? haiyooo...takut tengok katak agaknya!

well, that night was nicekan. Si DD tuh control macho, aku pulak malas nak layan, saja meng'happy2'kan diri lagipun dah lama tak tengok orang seramai ittew, weols teruja ok!

Anonymous said...

i pun ske malam tu walaupun penat brdiri..1st time lepak situ sambut merdeka..huhuhu!